יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

מחקרים מספרים שלנגן ולשיר זה גם מאד בריא !

שלום לכולכם ושבוע נפלא!
אתמול צפיתי בכתבה טלוויזיונית שתעדה להקת אנשים מבוגרים, בוא נקרא לזה ככה :) , (בני שמונים תשעים!!)* - חלקם עם בלוני חמצן.. אותם ישישים מבצעים מסע הופעות- ממלא אולמות ברחבי אנגליה! התרגשות אחזה בי - כל אחד מהם דיבר וציין כמה שהשירה תורמת לבריאותו, הם סיפרו שהשירה משכיחה מהם את הכאבים וגם גורמת לגוף לתפקד יותר טוב!
לא מעט מחקרים נעשו בנושא, אלו מגלים, שאם אנחנו רוצים חיים בריאים יותר, כדרי שנתחיל לנגן/לשיר.

נמצא שהנגינה משפרת את הזיכרון , מורידה מתח ואת לחץ הדם, בונה ביטחון וכתוצאה מכך מובילה להצלחה גדולה יותר בכל תחומי החיים.
גו' למונד, יו"ר ארגון .NAMM, שהשיק תכנית לעידוד הנגינה בארה"ב, טוען כי בין הגילאים 4 ל-85, כל אחד יכול להינות מהיתרונות החברתיים, המנטאליים והפסיים של נגינה בכלי נגינה: " זה מעולם לא מאוחר מדי מכדי להתחיל לנגן, ונגינה בכלי נגינה היא חוויה לכל החיים".

המוסיקה מאמנת את המוח, היא נותנת השראה יצירתית, מביאה לפרודוקטיביות, מורידה לחץ דם, מוציאה מדיכאון -אף מונעת דיכאון, משפרת את ההתפתחות הקוגניטיבית אצל ילדים, בונה ביטחון ומחזקת קשריים חברתיים. מחקר שנעשה באוניברסיטת קולומביה מצא שתלמידים מתחום האומנויות, שלמדו מוסיקה מגלים שיתוף פעולה גדול יותר עם חברים ומורים, יש להם ביטחון עצמי גבוה יותר ויכולת הבעה עצמית טובה יותר. במבחני כניסה לאוניברסיטרות נמצא שסטודנטים שקבלו חינוך מוסיקאלי קיבלו ציונים טובים יותר בצורה משמעותית במבחנים מילוליים ומתמטיים.

לפי ממצאים אלה יש לעודד את הילדים לשירה/ נגינה אף אם הם אינם מוכשרים ואינם מגלים פוטנציאל לכוכבות וגם אנשים מבוגרים אל להם להרתע מלהתחיל להתחבר לכלי שהם אוהבים ! זה כמו לעשות ספורט לגוף , נגינה חשובה באותה מידה , אם לא יותר... אז בחרו לכם כלי והתחילו לנגן ! ואתם יודעים שעבורי - השירה - הגוף שלנו - הוא הכלי הכי כייפי והכי מוצלח!
אז תהנו - ותנו למוסיקה לקחת אתכם למקומות קסומים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה