יום רביעי, 12 בינואר 2011

האם פיתוח קול ישנה לי את הקול?

שאלה שחוזרת על עצמה:
האם פיתוח קול לא יקלקל לי את הראשוניות של הקול שלי - את הסאונד האנדרגרונדי שלי.
אני מפנה אתכם לתוכן של מורה לפיתוח קול בשם Melissa Cross.(הסתכלו ביו טיוב)
מליסה קרוס מלמדת זמרים את אומנות הצרחה. הבסיס לפיתוח קול בכל הסגנונות הוא זהה וכשאנו רוצים להתמקד בסגנון
מסויין עלינו לאמץ / להתכוונן לסאונד של הזיאנר. הרבה מהבסיסים שהיא מעבירה נכונים גם עבור שירה אופראית.

אני מעבירה פה מסר חשוב , ישנם המון תרגילים נהדרים ברשת - חשוב מאד הדיוק בביצוע. ללא מורה אי אפשר לדעת אם מבצעים אותם נכון . בהחלט ניתן להזיק לקול. לכן קבלו השראה מהודיואים האלה. העלו את רמת המודעות שלכם לגבי הכלי שנקרא קול , אבל אל תתפתו לחשוב שניתן ללמוד פיתוח קול באופן עצמאי.

אז בתשובה לשאלה, הבסיסים לפיתוח קול כגון נשימה , תמיכה בצליל, תרגול יומיומי לשימור מצב המיתרים והכלי בכלל, לא יגזלו מכם את המשהו המיוחד שיש לכם בקול , אלא רק יאפשרו לכם לשיר ללא מאמץ והתעייפות ובלי להזיק לקול שלכם - ובלי להיות תלויים במצב הרוח של גופכם ורוחכם. כשתתחילו להופיע ולהיות יותר מקצועיים תבינו כמה הלימוד הזה חשוב לכם.

3 תגובות:

  1. אין ספק שפיתוח קול רצוי לעשות עם מורה מיומן.

    השבמחק
  2. אני מחפשת לבן שלי מורה לפיתוח קול בתחום שירת ה-soul, אך אני די חוששת שלימוד "אומנות הצרחה" פוגע במיתרי הקול. האם אכן קיימת טכניקת לימוד מיוחדת שמבטיחה לשמור על המיתרים?

    השבמחק
  3. שלום ,
    אם הבן שלך שר soul לאו דווקא הייתי שולחת אותו ללמוד את " אומנות הצרחה"
    ישנם מורים מוצלחים לטכניקה - והייתי ממליצה ללכת למורה טוב מבחינה טכנית שבקיא במוסיקת soul

    השבמחק