יום שלישי, 18 בינואר 2011

תרגיל למתחיל

אין זה סוד שאני מאד אוהבת קוליות, מעבר לצלילים הנהדרים שהקול יכול להפיק , הוא גם כלי שמאפשר לנו הכרות עם הנשגב. הוא תמיד ישאף להוביל אותנו מעלה אל היופי שבאנושי. זה לא חשוב אם יש לכם קול יפה או לא, זה בכלל לא משנה העיקר שתשתמשו בו בשמחה ולא צריך להשוות את עצמכם לאחרים. גם לא בתור זמרים מקצועיים.
העניין החשוב ביותר בשירה היא השליטה בנשימה והיכולת לשחק ולהפעיל מקומות אנרגטיים בגוף.

כאשר מבצעים את תרגילי הנשימה לאורך זמן יותר ברור חלקו השני של המשפט הקודם.. מקומות אנרגטיים בגוף.
זו המלצתי לזמרים מתחילים שעדיין לא פגשו את המורה שלהם וגם לכל אלה שעושים שימוש אינאנסיבי בקול במשך היום , למשל: מורים/ות, טלפנים/יות, מוכרים/רות וכדומה... במשך היום שרירי הקול עובדים ללא הפסקה וזה פשוט מתיש. אי אפשר להתחמק משיעורים עם מורה על מנת לתקן שגיאות, אך אם מסיבה זו או אחרת עוד לא פגשתם מורה, הנה לפניכם תרגול פשוט אותו אתם יכולים לבצע מידי בוקר, לפני שאתם נפגשים עם העולם:) אשמח אם תגיבו לאחר שתבצעו את התרגיל במשך תקופה:-)ספרו האם התרגול השפיע לטובה? ואיך??
עשר דקות היומיות:
הקדשה של זמן וריכוז אך ורק בתרגול. בתחילת התרגול להודות עליו ועל התהליך כולו ולחזק את האמונה שהמאמץ והריכוז שאתם משקיעים יניבו פירות שבזכותן הקול שלכם יהפוך לחברכם הטוב:) בתחילה משכו קו דמיוני מקודקוד הראש עד לרצפת האגן והפרדו בדמיונכם בין ימין ושמאל.תקדישו 3 דקות לנשום את קו האמצע בו זמנית בכל המקומות. הנשימה תשתנה מיום ליום מתרגול לתרגול. עליכם רק לחיות אותה. בשלוש דקות הבאות , בשעת נשיפה ,הוציאו את האוויר על העיצור S ,כאשר רצפת האגן(המשפיעה על השרירים המייצבים) נאספת פנימה כלפי המרכז ומעלה. בשתים וחצי דקות הבאות - תשחקו עם הנשימה , תעצורו אותה, כווצו רצפת אגן בווריאציות שונות, שנו את משך הוצאת האוויר - כאקרובט. בסיום התרגול , קחו חצי דקה לחבר בדמיונכם את ימין ושמאל חזרה למרכז והודו שנית על התרגול. זהו! זה מעין בסיס העוסק בנשימה והכרות עם מקומות אנרגטיים בגופכם, המאפשרים לכם תמיכה ומשחק עם הצליל. תהנו! אם עשר דקות הן זמן ריכוז ארוך עבורכם - קצרו את זמן התרגול , העיקר שתתרגלו בתשומת לב גבוהה. המשך יום טוב:)
ענת טוביה
פיתוח קול מהבסיס עד לאומנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה